Interview de Linda Hamdi-Kidar : Co-créer d’accord… Mais avec la foule ou l’élite ?
Une interview de Linda Hamdi-Kidar vient de paraître (11/04/2016) dans Market Research News suite à l’obtention du Prix BVA.
La co-création s’impose de plus en plus dans les démarches d’innovation des entreprises, c’est une évidence. But the question of "how" to implement it remains very open, especially with this question : who is it better to co-create ? Avec tous, that is to say the "crowd of consumers", This would correspond to the most "democratic" option ? Ou bien avec une sorte d’élite, the consumer supposed to be the most innovative ?
Pour lire l’interview cliquez HERE.
Research stay
Linda-Hamdi Kidar just d & rsquo; CNRS get a scholarship for a stay in Japan. This research will stay from July to August 2016 in the team of Professor Kawakami at Waseda University Business School in Tokyo. The scholarship is awarded by the CNRS and the Japan Society for the Promotion of Science (JSPS) (http://www.cnrs.fr/derci/spip.php?article727 – JSPS Postdoctoral Fellowships Short Term).
3th Great South CCA Research Day
The LGCO held on Friday 19 February 3rd Great South CCA Research Day which brings together teams CCA GRM (Nice), MRM (Montpellier) and LGCO (Toulouse). On this occasion, Giovanna Michelon (University of Exeter Business School – UK) presented from 10 to 12 an article entitled “No pressure, No diamonds: The role of shareholder activism on CSR transparency“.
Dominique Dufour (University of Nice Sophia Antipolis) presented from 14h to 15h an article entitled “SMEs, Target Capital Structure Adjustment speed and Cash-flow”.
Black Emmanuelle (University of Montpellier) et Marie-Anne Values (Toulouse University 1 Capitol) presented from 15h to 16h an article entitled “Using an accountant by works councils : a mechanism
disciplinary governance and / or cognitive ?”.
Linda Hamdi-Kidar – BVA Price 2015 of marketing research
Linda Hamdi-Kidar, Marketing Lecturer at LGCO, Doctor 2013 under the direction of Professor Eric Vernette (CRM – MARRIAGE 5303 CNRS), has won the Grand Prize of the BVA market research that contributes to the development of links between universities, schools and the world of & rsquo; business.
Congratulations to the winner and the supervisor!
This award recognizes an outstanding thesis judged from the point of view of doctoral programs in Management and Marketing professionals Science Studies. Open to management doctors, the Grand Prize of the BVA Marketing Research out among the & rsquo; all participants 3 winners, that share financial endowment 5000 €, according to the ranking established by the jury.
For that price BVA has assembled a jury 12 marketing research experts from companies such as the French Games, Unilever, L'Oréal, EDF or the responsibility of the Prime Minister communciation Service.
Palmares 2015 is the next :
First price :
Linda HAMDI-KIDAR
Supervisor : Eric VERNETTE
Thesis subject : Co-creating with the consumer product : those(s) target(s) choose ?
Second Prize :
Lionel NICOD
Thesis director Sylvie Llosa
Thesis subject : The influence of the aid on its customer participation marketing services.
Third Prize :
Andrea GOURMLEN
Supervisor : Bertrand URIEN and Marine LE GALL-ELLY
Thesis subject : The ultimate time pressure : conceptualization and influence on the motivations of volunteer retirees.
Université Toulouse III – Paul Sabatier – Portrait Entrepreneuriat étudiant
Entreprendre à 20 year old.
Logique de pré-incubation
L’entrepreneuriat étudiant conjugue formation et création d’entrepriseLe statut national d’étudiant-entrepreneur permet aux étudiant(and)s et aux jeunes diplômé(and)s d’élaborer un projet entrepreneurial dans un PEPITE. Ouvert aux bacheliers et aux étudiants jusqu’à 28 year old, le statut est délivré par un comité d’engagement qui examine les projets.Désormais, il se double d’un diplôme d’établissement Etudiant-Entrepreneur (D2E) accessible à tout étudiant ayant eu attribution du statut national d’étudiant entrepreneur. Toutes les informations sur l’entrepreunariat étudiant |
Source : Université Toulouse III – Paul Sabatier – Portrait Entrepreneuriat étudiant
Avis de soutenance de thèse
M. PHILIPPE BOIGEY
Soutiendra sa thèse en vue de l’obtention du diplôme Doctorat en Sciences de Gestion
The: 22 September 2015 à 14h00
Salle des thèses
Sur le sujet: Essai de modelisation de la complexite sociale des projets et etude de cas
Le jury se compose comme suit:
Thesis summary
Cette recherche a pour objectif de modéliser la complexité des projets pour mieux la maîtriser et, ce faisant, mieux les piloter. Elle s¿inscrit ainsi dans une perspective managériale de conduite des projets et d¿amélioration de leurs performances. Elle est née de constats convergents sur les limites (théoriques et pratiques) du management de projet dans le contexte contemporain.
Elle vise plus particulièrement à réintégrer dans ce pilotage les dynamiques sociales constitutives du projet. Avec elles, c¿est donc l¿irréductible complexité des systèmes sociaux et des activités concrètes qui s¿y déploient ou qu¿ils servent qui est réintroduite, permettant alors une autre lecture des problèmes et de leur résolution possible. Plutôt que d¿en nier l¿existence, la variété ou la variabilité, ces dynamiques sociales sont réintroduites dès les phases amont du projet. Cette réintégration dans une approche systémique du projet est soutenue par une approche méthodologique apte à saisir ces dynamiques et à prendre en compte leurs évolutions. On en escompte des possibilités de simulation, donc de travail sur la base de projections dans des futurs possibles plus à même de servir la conduite du projet et sa réussite.
Mots clés
complexite sociale, dynamiques des sytemes, management de projet, modelisation systemiques, soft system thinking, complexite des projets